tirsdag 17. juli 2012

Hylle med blonder på

I et hjørne i Orangeriet har det
kommet opp en hylle.
Den fant jeg hos en antikvitetshandler
og fallt pladask.



Da jeg kjøpte den var den
malt kongeblå, nå er den blitt hvit og fin.




Akkurat det som manglet
over den gamle utslagsvasken.




Endelig har jeg fått innlagt vann,
med en skikkelig gammel kran
funnet på loftet.




Utslagsvasken ble kjøpt på nettet,
det måtte bli en vask av fin gammel årgang.







Lurer på hvem som har laget hylla.
Det må ha vært et møysommelig arbeid
å skjære ut det fine mønsteret.




Ha en nydelig dag :-))

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Dette var bare utrolig fint:) den hylle passet perfekt og sånn vask er bare utrolig flott:)
Nydelige bilder vennen:)
Tusen takk for søte kommentarer du alltid legger inn til meg:)
Ha en god kveld

Klem Merete

Mor Inger`s hus sa...

Såå nydelig.
Trur hylla di er utenlandsk, sjøfolk hadde jo med seg mye rart, og synes jeg har sett noe lignende.

Klem Inger

Anne på landet sa...

;)
SÅ flnk du er som klarer å overse skarp blå maling...
Hylla ble jo perfekt over din nostalgiske vask!

Takk for herlig inspirasjon.

Klem fra Anne på landet.

Galerie sa...

Das Waschbecken ist ja suuuuuuper!!!
Angi

Hjem & Glede sa...

Noe så vakkert er det lenge siden jeg har sett....og over vasken....besvim så fint du har det!
Kos deg videre og takk for skjønn hilsen hos meg Anita!

Klem fra Camilla.

Hulda sa...

Så flott arbeid med den hylla. Tror det er det som heter løvsagarbeid. Morfaren min laget en lysekrone som minner om disse utskjæringene. Vakkert. Den passet så godt i orangeriet. Nydelig sted du har der, tipper dere nikoser dere der inne. :) Herlig med den murveggen. :)

Ja, du kan tro vi gleder oss nå, når lysthuset snart står ferdig!

Sologbolig sa...

For ei flott hylle og så fint sarr sammen med den gamle vasken og treet i forgrunnen. Ha ein fin dag.

lisje astrid's husblogg sa...

Fantastisk vakkert!
Bilda dine er berre så fine..

Takk for helsing frå deg ♥

Ynskjer deg gode og glade sommardagar :)

fru. Lærum sa...

så flott en hylle og den var perfekt sammen med utslagsvasken ...nydelige bilder :-)

klem tone