tirsdag 23. juni 2015

Planting i bedet på Brygga



Som i fjor valgte jeg små hengepetunia
til det store bedet på Brygga.





De er så skjønne og brer seg utrolig
godt utover i løpet av sommeren.







Dette året har jeg valgt flere forskjellige
farger. De samme fargene som rosene i
bedet. 






Rosetrærne har fått godt stell
med både gjødsel, lusekverk og ny jord.
Løv fra tulipan, maililjer og påskeliljer er
fjernet og bedet er klar for sommerblomstene.






Lavendelstiklingene jeg plantet
i vår er også klare for bryggebedet.






FERDIG!!!! nå er det bare å nyte.
Jeg kikker nedom hver dag for å se
om det er skjedd noe nytt. Det neste
er rosene som kommer, de har allerede
fått knopper.






Hagen gir mange gleder :-)

2 kommentarer:

Christine Seljelid sa...

Så fine farger og vakre blomster!
Det er så kjekt at det endelig er kommet såpass med temperatur på Vestlandet at man kan plante ut litt blomster uten å være redd for at de fryser i hel om natten!
Må si at rekene i forrige innlegg fristet meg ekstremt....tro om det ikke må bli reker en dag i nærmeste fremtid.

Ønsker deg en flott St. Hans!
Klem fra Christine

Gårdsjenta sa...

så flott det ble!!! går og glaner i blomsterbeddene jeg ogå nå om dagen :)

Nydelige brygge-bilder under her også :)