onsdag 17. oktober 2012

Et gammelt trau ved grua


Dette store trauet var fant vi 
hos en antikvitetshandler i Skagen.
Vi kunne ikke gå forbi, fallt pladask.



Det store trauet passet så godt ved siden av grua i stua
mellom kjøkken og spisestua hos oss.




Trauet ble opprinnelig brukt til å
salte kjøtt i. Jeg liker så godt ting
som bærer preg av å ha blitt brukt 
og har levd et langt liv.



Nå står det mest til pynt, men jeg kommer
nok til å bruke det. Til jul, med spekemat i eller
som en dekorasjon fyllt med kongler og granbar.




Kanskje jeg slenger en lysslynge
rundt det - hvem vet.....



Fin ukeslutt til dere :-)

9 kommentarer:

tinemor sa...

Lekkert!!
Klem

Anonym sa...

Ååååå.... det var bare RÅ lekkert:)
Passet perfekt inn hos deg:)
Jeg elsker disse gamle herlige ting:)
Klem Merete

fru. Lærum sa...

så stort og flott...hadde tatt hele huset mitt ;-)

gleder meg til å det bli brukt...spennnende!
ble veldig fokusert på overskriften....fikk med meg Grua......heter plassen jeg bor ;-)

klem tone

Mor Inger`s hus sa...

For et trau - og med så mange muligheter.

Første gangen jeg har sett bærehåndtak på gamle trau.

Klem fra Inger

Gårdsjenta sa...

Så stort og flot det var! :D

Anonym sa...

Vakkert og fult av sjarm.
Klem

Unknown sa...

lekkert! Det blir fint og bruke til jul:) Passet perfekt hos deg. klem lille meg

Brunt sukker sa...

Å så lekkert!
gleder meg til å se !hva du pynter det med...
masse gode ider har du vertfall:))
klem fra Eli:))

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Slike trau er bare så flotte! Heldig du er som har et så stort med håndtak. De er mer sjeldne. De er så koselige! Jeg har flere trau. De er veldig kjekke å pynte oppi eller alene slik som det står hos deg.

Ha en flott helg!

Klem fra Hjørdis