onsdag 3. oktober 2012

Homemade with love


Fremdeles bugner det av epler
like utenfor kjøkkenvinduet.






I dag har vi hatt en produktiv dag,
hele familien har bidratt, husflid på høyt plan:-)
Laget eplemos, eplesaft og eplegele...




Mosen ble overaskende god.
Enkelt, kok eplebiter med litt vann og kanelstang ca 20 min.
Til slutt smakes det til med sukker.

Eplegeleen var litt mer komplisert,
fant en oppskrift på nettet, håper den blir stiv :-)

Eplesafta med sitron ble ganske 
lekker i fargen og smakte veldig
godt i følge testpanelet i familien.




Det kjekkeste var å pynte og lage etiketter.
Jeg brukte gråpapir og stempelbokstaver.
På lokkene brukte jeg limpistol til papiret.
HOMEMADE WITH LOVE stempelet
er kjøpt hos Søstrene Greene og bokstavene
hos Nille.



Eplemos i eplekrukka mi ble det også.



En fin dag til dere alle :-)

14 kommentarer:

Fru Hansens Kreativiteter sa...

Så koselig med hjemmelaget !
Smaker jo BEST .
Herlige glassene ble med pynt og stempel .
klem

fru. Lærum sa...

dette er det beste :-)
jeg tok også litt fersk ingefær i mosen....knallgodt!
jeg har også laget eplesaft og det er den beste saften EVER!

klem tone

Hjem & Glede sa...

Nå er det rett før jeg kommer og banker på døren din altså....Såååå masse godt dere har laget og så koselige bilder du tar....
Å dette var inspirasjon!

Ha en skjønn torsdag!
God klem, Camilla.

Unknown sa...

mmm hjemmelaget! Herlig, bildene er også herlig og innbydende. Likte de ettiketene. klem lille meg

Monica fra Moxas Univers sa...

Dette så kjempe lekkert ut!
Da både jeg og Moxamannen har dårlige rygger og knær besluttet vi å kappe ned våre epletrær.. det ble rett og slett for mye plukking fra mai til oktober.. MEN.. jeg savner hjemmelaga eplemos!

Den eplesafta... lagde du den enkelt med ting du har hjemme eller har du sånn saftkoker-sak?

Utrolig stilig med stempel på gråpapir ;)

Klem fra Monica
(som psst. har en giveaway på gang..)

Gårdsjenta sa...

Så flinke dere har vært!! Så masse deilig å kose seg med :)
Nydelige bilder også :)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Åååå dette så herlig ut.. Så flinke dere er :-) Så så innbydende og godt ut :-)

Brunt sukker sa...

HEI SØTE DEG!
SÅ FLINKE DERE ER!
HERLIGT MED HJEMMELAGET:)
OG SÅ KOSELIGT Å LAGE ETTIKETTENE SELV:)
KLEM FRA ELI:)

Anonym sa...

Så flinke dere er!! Det ser veldig godt ut!
Klem

Sophie sa...

Du glemte å nevna det aller besta me lagde, tilslørte bondepiker:-D!

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Sophie, kan ta det i et eget innlegg :-))

Underberget sa...

Ååååå SÅ fine eplemosglass! Kjempefint stempel, har du kjøpt det i år? Jeg har faktisk også kokt eplemos i dag, deilig å ha på havregrøten:-)

Anonym sa...

Utrolig flinke dere er:)
Også kjempe fine krukker med herlig dekor:)
Hjemmelaget smaker alltid best:)
Klem Merete

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

alltid like inspirerende å titte innom her. Klarer jo aldri å løsrive meg når jeg først avlegger besøk her:-) Tusen, tusen takk for alle idéene du nå ga meg!
Skikkelig flotte glass! Dette hørtes godt ut!

God helg til deg!

Klem fra Hjørdis