torsdag 21. februar 2013

Krokus, scilla og iris blomstrer i Orangeriet



Jeg ble så glad da jeg
gikk forbi  blomsteravdelingen på Kiwi.
Der bugnet det av små løkplanter til
19,90, gjett om jeg hamstret.




På plantebordet har jeg fyllt opp i
mine gamle terracottapotter som
jeg fant i uthuset (utrolig hva jeg
har funnet der )



Iris i den skjønneste blåfargen 
står allerede i full blomst.




Lys blå iris står i knopp.




Vårstemningen er til å ta og føle på.




Skjøre små anemoner og scilla står i knopp.



Ha en nydelig dag :-)

8 kommentarer:

Hulda sa...

Ja, til en så billig penge må man bare slå til å kjøpe flere planter. Så flotte de er i de gamle krukkene. Lekkert og vårlig i bildene dine.

mAry-A sa...

Ja, det kribler i vår følelsen ved å se bildene dine! HAr akkurat stått her og plantet ned i to kanner jeg fikk med Iris i fjor. Blir snart blogg innlegg av sånt hos meg og;-)Ønsker deg fine "før-vente-vår-dager"

Mor Inger`s hus sa...

Ååå så koselig.
Nå gleder jeg meg til å komme hjem og kjenne på overgangen fra vinter til vår.

Klem Inger

Inger Marie sa...

Så vårlig og flott!!
Herlig når prisen er så en kan fråtse litt:))
Nå venter vi på plussgrader:))

fru. Lærum sa...

dette er bare noe av det vakreste jeg ser...løkblomster!

skal garantert innom på kiwi i morgen...takk for tips!

klem tone

Anonym sa...

Nydelige løkblomster:)
Og for en herlig blåfarge:)
Skjønne bilder:)
Ha en herlig helg
Klem Merete

Parfum de Provence sa...

I love bulbs and you have a beautiful variety!
Michela

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Åhh så flotte blomster! De irisene var nydelige. Tenk, det har jeg aldri kommet på å kjøpe. Det må jeg sannelig gjøre:)
Og vedkomfyren er nydelig. Jeg har for mange år siden tegnet gruven vår med vår vedkomfyr nesten maken din. Men vår må nok bli noe mindre. Vi kommer visst aldri i gang. Den gamle vedkomfyren vår er på ny stensatt og kan brukes bare vi får kjøpt inn nytt rør og koblet det til pipen.
Nydelige bilder hos deg!!

ha en fortsatt fin helg!

Klem fra Hjørdis