onsdag 6. februar 2013

Sjarmerende, rustikt og fint

Kanskje er det jeg som er litt rar,
men jeg syns ting som er brukt
og bærer preg av levd liv er
det fineste og mest spennende.

Her er noen eksempler, detaljer
fra et hus og miljø fra 1843



En gammel dør med originalmalingen i behold :-)




En litt rusten vannpumpe :-)




En dørklinke som er 150 år :-)




Naboens sjøhus fine patina og er pyntet med rustflekker :-)




Opprinnelig dekordetaljer fra Lysthuset i hagen :-)




En fin gammel ytterdør med håndlaget klinke :-)




Rekkverk i støpejern, tæret av tiden :-)




Ønsker alle en fin dag :-)

7 kommentarer:

Brunt sukker sa...

GOD KVELD ANITA:)
KUNNE IKKJE VERT MER ENIG
VAKKER ER DET
TAKK FOR TITTEN
KLEM ELI:)

Hulda sa...

Dette var vakre detaljer, slike gamle dørhåndtak er så fint.

Marit sa...

Nydelige, gamle detaljer som er verdt å ta godt vare på :)

Klem Marit

Anonym sa...

Nydelige gamle dører med herlige detaljer:)
Sov godt
Klem Merete

Anno 1924 sa...

Herlige detaljer! Elsker det gamle<3

fru. Lærum sa...

dette er noe av det vakreste jeg ser....gammalt og orginalt :-)

klem tone

Unknown sa...

Helt enig med deg!!
Til våren, når det blir litt varmere ute, så skal vi begynne å pusse opp et 450 år gammelt familiehus. Der er veldig mye av det originale beholdt. Dører, møbler (som min tipp oldefar har laget) og bestemorsengen (en innebygget himmelseng)
Jeg gleder meg så masse til å gå i gang.
Ha en fin dag.
Klem