tirsdag 28. august 2012

Dørkrans av lyng


Jeg plukket den flotteste
lyngen på vei hjem fra jobb en dag.
Den blomstret så fint langs veikanten.



Den ble til en krans
som fikk henge på 
døra til Orangeriet.




En fin velkomsthilsen
og et bud om at det
snart er høst.



Jeg brukte en halmkrans
som jeg dyttet små buketter i




Lilla er den fineste
høstfargen for meg.




Utenfor blomstrer det
i urtebedet med lilla blomster




Oregano og to slags mynte.




Jeg plukker inn små
velduftende buketter.



Ønsker alle en flott dag :-)

8 kommentarer:

Hulda sa...

Vakre bilder av kransen på døra til orangeriet. Nydelig å se inn døra til alt det fine du har der. Inspirerende foto. Kos at vi begge hadde lyngkrans-innlegg.

Hjem & Glede sa...

Å så vakker krans....nå ble jeg inspirert!
Nydelige bilder.....du har det bare så vakkert Anita!
Takk for titten.

Klem Camilla.

Anonym sa...

Hei vennen:)
Den var bare utrolig flott:) nydelig krans:)
Har selv tenkt tanken en stund, men tiden strekker ikke til med alt:) så har blitt med tanken!
Men nå ble jeg enda mer inspirert når jeg ser din:)
Så får vi se!
Fortsatt god kveld

Klem Merete

Underberget sa...

Kjempefin krans, den passet så bra her på døra til orangeriet ditt! Jeg har ikke startet med lyng ennå, men skal kjøpe litt å ha i krukker ute snart. Ha en fin kveld!

Hulda sa...

Da jeg skrev kommentaren til deg var jeg på hytta, og skrev via mobilen. Er kommet hjem nå, og måtte se på bildene i stort format. Virkelig flott.

fru. Lærum sa...

nydelig krans og flotte bilder :-)

jeg laget meg en lyngkrans på ferien, tok den med hjem og henger utenpå ytterdøren :-)

klem tone

Anonym sa...

Så flott krans!
Klem

Tante Titti sa...

Jeg drømmer meg helt bort i det flotte Orangeriet ditt. Mitt er fortsatt på planleggingsstadiet, og dette var veldig flott inspirasjon.
Nydelig krans du har på døren din!
Ønsker deg en fortsatt fin uke!
Titti-klæmm!!