tirsdag 14. august 2012

På tide å høste inn fra Urtehagen


I dag tok jeg turen ut i 
hagen for å sanke inn urter
til vinterens matlaging.



Urtene har vokst seg store i løpet
av sommeren og duften slår mot
meg mens jeg klipper i vei.




Frodig og flott, staude ruccola er
en ny urt for meg og den ser ut til
å stortrives. Litt skarpere i smaken
men deilig i salater. 





Jeg sanker kurven full,
utallige sorter , skulle ønske
dere kunne kjenne duftene, ubeskrivelig.








Her er den nye urtesaksa mi,
nyinnkjøpt i Spania, er
den ikke flott.





Jeg binder små buketter
som jeg henger til tørk. 






Koppestativet mitt ble
det perfekte tørkestativ.





Litt lavendel, herlig :-)




Basilikum og salvie.




Etter hvert skal jeg blande min egen 
urteblanding av herlige smaker.
Det skal jeg blogge om senere en dag.


Ha en flott dag :-)

10 kommentarer:

Aileen sa...

Heldige deg :)
Min urtehage er av den glisne sorten, men etter tips fra andre har nå noen planter overlevd. Neste år da skal den bli så flott atte...

En flott dag ønskes deg!!

Roser og Patina sa...

Ååh så deilig det ser ut! Utrolig så flotte urter du har. De ser ut til å stortrives hos deg:) Så vakkert med urtene til tørk på koppestativet..sukk. Urter er bare fantastiske! Nydelig det fatet fra spania <3
Klem Ellen

Roser og Patina sa...

Nydelig den saksen fra spania skulle det stå;) Men likte godt fatet også:)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Herlig med urter, og deilig å kunne ta di inn.. fine bilder som alltid hos deg :) KLEM

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så herlig med eget urtebed, heldige deg altså:)
Kjempesmart å tørke buntene på koppestativet:)

Ønsker deg en flott onsdag, og en fortsatt fin uke:)
Klem Marianne

Hjem & Glede sa...

Å så herlig Anita!
Jeg kjenner duften helt hit....sukk hvor skjønt!

Koselig du har det,diller og lager små buketter til tørk,å så fint!
Ha en vakker uke du flinke!

Klem fra Camilla.

Hulda sa...

Urter er så godt. Ruccola er en av mine favoritter. Ypperlig i salat. Så fin saks også, og stilig tørkestativ. :)

Anonym sa...

Hei vennen:)

Så herlig:) De så utrolig friske og flotte ut:)
Og for en kreativ og herlig måte du har hengt dem på:)
Det likte jeg godt:)

Sov godt

Klem Merete

Magdalena sa...

du har noen herlig inspirerende innlegg i bloggen din...
klem,magny

Magdalena sa...

du har noen herlig inspirerende innlegg i bloggen din...
klem,magny